Praca w szybko rozwijającym się, konkurencyjnym biznesie, takim jak hotelarstwo, może być stresująca. Oczekuje się od pracowników, że będą osiągać najwyższe wyniki, nie mając zbyt wiele miejsca na błędy lub nieoptymalne zachowanie. Z tego powodu, wiele firm wdrożyło procedury testowania na obecność narkotyków i alkoholu, aby chronić swoich pracowników i gości przed potencjalnymi zagrożeniami, jakie te substancje mogą stanowić w pracy. Ten artykuł wyjaśni, dlaczego pracodawcy wdrażają programy testowania alkoholu i narkotyków, różne rodzaje dostępnych testów i co możesz zrobić, aby upewnić się, że twoje miejsce pracy jest zgodne z przepisami dotyczącymi badaniem na zawartość w organizmie alkoholu i narkotyków.
Kalibracja alkomatu + Certyfikat Kalibracji w cenie od 80,00zł
Czas trzeźwienia po alkoholu - tabela
Pracodawcy będą mogli kontrolować trzeźwość swoich pracowników w ramach nowej ustawy. Co postanowił rząd w odniesieniu do projektu ustawy? Prewencyjna kontrola trzeźwości pracowników ma zostać umożliwiona dla pracodawców w ramach zmian w Kodeksie pracy. Co zaproponował Rząd w projekcie ustawy? Kiedy może odbyć się badanie pracownika pod kątem trzeźwości? Zgodnie z Kodeksem pracy art. 221c § 1 ustawy zmieniającej Kodeks pracy pracodawca może przeprowadzać badania na obecność alkoholu pracowników, jeśli jest to konieczne dla ochrony życia i zdrowia pracowników lub innych osób, lub ochrony mienia firmy. Pracodawca będzie realizował kontrolę trzeźwości na jego rozkaz z zasad zbiorowego porozumienia, regulaminu pracy lub publikacji: Kontrola będzie mogła obejmować wyłącznie pracowników, którzy zostali wymienieni w wewnętrznych regulacjach pracodawcy.
Ileż razy obowiązek stawienia się w pracy ogranicza, a przede wszystkim, stawia nas do pionu podczas spotkań towarzyskich, na których spożywamy napoje alkoholowe? Uświadamiamy sobie wówczas, że obowiązuje nas pewien limit rozrywki, dzięki któremu następnego dnia będziemy mogli efektywnie i co najważniejsze na trzeźwo wykonywać swoje obowiązki zawodowe. Czasem kalkulujemy i przeliczamy, aby tylko w momencie stawienia się w pracy nie mieć choćby krzty promila alkoholu we krwi.